CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 29, 2011

~LOVE AFTER MARRIED~

~♥ Inilah Cinta Dalam Islam ♥~


 Cinta ISLAM – Memang sudah menjadi naluri remaja untuk bercinta dan dicintai. Sudah menjadi kebiasaan mereka apabila mereka yang dilamun cinta ini menjadikan agama sebagai landasan bagi menghalalkan percintaan sebelum perkahwinan yang sudah terang-terangan haram dalam Islam.

Doa-semoga-dipanjangkan-jodoh

Antara ayat yang kerap di ucapkan bila berbicara tentang cinta:

“Ala, aku couple dengan dia sebab nak tolong dia berubah..”

“Saya cintakan awak kerana Allah..”

“Kita couple tapi bukan buat maksiat pun..”
 

 Firman Allah S.W.T:
“Dan janganlah kalian mendekati zina. Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.”
 (Al-Israa’: 32)
 

Allah menurunkan ayat ini kerana iman manusia ada turun naiknya, mungkin hari ini iman kita setebal tembok batu tapi mungkin keesokannya iman kita menjadi lebih nipis daripada kulit bawang.

Bagaimana kita boleh menjamin kekuatan iman kita sedangkan kita mendekati zina? Bercinta atau lebih tepat ber’couple’ sebelum adanya ikatan perkahwinan yang sah adalah landasan utama yang akan mendekatkan diri kita dengan zina.

Bermula dengan perasaan sayang yang konon-konon berlandaskan agama, secara automatik perasaan rindu akan terbit. Rindu ini akan membelenggu minda dan menjadikan kita alpa.

“Macam mana nak cakap dengan dia ni? Aku sayang dia!”

“Kalau minta ‘break’, nanti dia sanggup tunggu aku ke?”

“Tak apa kot, kami jaga pergaulan walaupun ‘couple’..”

“Kita couple ni kan sebab nak berubah sama-sama. Tak salah..”
 

 Sahabat, andai percintaan ini berjaya berakhir dengan pernikahan yang sah sekalipun ia terbina atas dasar maksiat. Kesannya? Nauzubillah! Hanya Allah sahaja yang mengetahui segala-galanya.

Menolak cinta sebelum adanya pernikahan yang sah tidak bermakna kita perlu beserah 100% tanpa usaha. Usaha yang perlu kita lakukan adalah dengan menjadi hamba Allah yang terbaik dan sentiasa berdoa kepada-Nya.

Sebagaimana janji Allah yang berbunyi, Allah menciptakan lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik. Begitulah juga sebaliknya.

Firman Allah di dalam Surah An-Nur:

“Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula).”
 (Al-Nur 24 :26)
 

Iya, untuk sabar dan menolak sesuatu yang telah menjadi ‘realiti kehidupan’ ini memang pahit, tapi yakinlah bahawa buahnya sangat manis. Insya-Allah! Ayuh! Kita sibukkan diri agar dapat kuatkan diri dan hati.

Ayuh! Kita ubah prinsip, andai sebelum ini kita jadikan agama landasan untuk menghalalkan apa yang haram, sekarang kita jadikan agama sebagai landasan menolak untuk mengadakan hubungan percintaan sebelum pernikahan.

Ayuh! Kita abadikan doa ajaran Rasulullah ini dalam sujud;

“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin orang-orang bertaqwa” (Al-Furqan 25:74″)
 
 
Ingatlah!

Percintaan selepas adanya ikatan perkahwinan yang sah akan mendapat keberkatan Allah, mawaddah warahmah akan kekal subur dan sentiasa mekar dalam keberkatan.. :)

*TWIN : Peringatan untuk kita semua, JANGAN HAMPIRI ZINA ! 

Renung-renungkan... : )

Jangan guna “ Bye ” kerana “ Bye ” adalah jarum sulit Kristian yang bermaksud “ Di Bawah Naungan Pope ” .
Jangan guna “ A'kum ” kerana “ A'kum ” bermaksud “ Binatang ” dalam bahasa Yahudi.

Jangan guna “ Semekom ” kerana “ Semekom ” bermaksud “ Celaka Kamu ” .

Jangan guna "Salam" kerana "Salam" bermaksud "Celakalah Kamu" .

♥ Gunakan perkataan “ As Salam” sebagai singkatan bagi
“Assalammualaikum” ♥

*sumber : fb


Faith with us... : )

When we are hungry , IMAN will keep us alive.....

When we are given the alleged difficult , IMAN will keep us alive.....

When we are anxious , IMAN will keep us alive.....

When we are poverty-stricken , IMAN will keep us alive.....

All happening in this world we only need IMAN in our life ;)


*fb



Cinta Muka Buku Islamic Version - Nafsu di Muka Buku



"Assalammualaikum, erm... lagu ni menarik la. Kan elok kalau remaja sekarang jangan terlalu ikutkan nafsu dalam semua hal. Semua yang dibuat haruslah ada niat yang betul dan hendaklah kuatkan iman untuk tempuh semua dugaan dan ujian yang Allah S.W.T berikan kepada umatnya yang terpilih."








I've been proposed... : )



*Cube tgk video ni, sweet sgt. My friend give to me. Mase tu tgh chat pstu die bgi. Akk sedare die yang tunjukkan dkt die. Firstly tgk mcm biase tapi dah tgk tgh2 wah luar biase ! 'LOVE AFTER MARRIED.' Sukenye tgk org yang mcm ni. Pandai jage batas2 pergaulan walaupun tgh bertunangkan? To both of you harap kekal la sampai ke syurga insya-Allah. Harap la my boyfriend sok tergolong org2 yang mcm ni. Amin ! Insya-Allah... :)







Rumah kurus dari Jepun... :)


                                                                             


                                                                           


                                                                   TWIN: Bile la Malaysia nak ade rumah mcm ni kan?

Saturday, December 10, 2011

Kehidupan umpama...

 'ISLAM' itu SEKOLAH
 'DUNIA' itu KELAS
 'KITA' adalah PELAJAR
 'QURAN' itu SILIBUS
 'SOLAT' itu PRAKTIKAL
 'MUHAMMAD (S.A.W)' itu GURU
 'ALLAH' itu PEMERIKSA
 'QIAMAT' itu tarikh KEPUTUSAN ujian
 'JANNAH' itu GANJARAN terbaik!. ♥♥♥
 
*fb
 
 

Wednesday, December 7, 2011

Ancaman suka lengah bertaubat

Assalammualaikum...

Firman Allah SWT yang bermaksud:
"Barang siapa yang bertaubat sesudah melakukan kejahatan, memilih jalan lurus, maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya dan Tuhan itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang."
(Surah Al-Maidah, ayat 39)


     Manusia dilahirkan dalam keadaan fitrah tetapi kerana perbuatannya sendiri yang berlawanan dengan acuan ajaran Islam atau perintah Allah, maka terpalit dosa.

     Kita sebagai manusia biasa harus menerima hakikat kita tidak pernah terlepas daripada kesalahan serta kekhilafan yang dipengaruhi oleh suasana lingkungan, bisikan syaitan dan kehendak nafsu. Disebabkan itu, apabila melakukan kesalahan, kita perlu segera bertaubat.

     Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud ;
"Setiap Bani Adam itu bersalah dan berdosa, dan sebaik-baik orang yang bersalah ialah mereka yang bertaubat."

     Bagi hati yang dipenuhi keinsafan, sudah tentu tidak mahu berterusan berada dalam dosa, sepanjang waktu berusaha mencari jalan membersihkan diri dengan bertaubat supaya dapat beralih daripada kegelapan kepada cahaya hidayah.

     Bertaubat adalah suruhan Allah dan rutin Rasulullah SAW yng wajib dilaksanakan segera tanpa berlengah. Malang suruhan ini dipandang sepi dengan alasan 'masa masih panjang lagi.'

     Alasan itu sangat dangkal dan jahil kerana taubat bukan khusus untuk golongan tua kerana kematian tidak mengira usia.

Persoalannya, apakah kita boleh hidup sampai tua ? Kita sedia maklum orang yang sengaja melambat-lambatkan memohon ampun dan bertaubat akan berdepan dua bahaya besar.

Pertama,
  hatinya penuh dengan karat akibat perbuatan maksiat atau keingkaran dilakukan tanpa henti kepada Allah sehingga menjadi sangat susah untuk mengikis dan menghapuskannya.

Kedua,
  maut atau penyakit datang sebelum sempat ia membersihkan karat di hati, ia menemui Allah SWT dalam keadaan hatinya penuh kekotoran dosa dan pasti menyeretnya kepada suasana hidup tidak selamat di akhirat nanti.

     Oleh itu, apabila telah menyedari telah melakukan dosa, maka segeralh minta ampun daripada Allah SWT dengan bertaubat. Orang yang bertaubat atas dasar kerelaan, keinsafan, ikhlas hati dan bersungguh-sungguh hendaklah yakin Allah SWT pasti menerima taubatnya.

"Yang baik segalanya daripada Allah, dan yang kurang baik daripada kami sendiri."







Saturday, December 3, 2011

Memori kau dan aku...

Assalammualaikum...
"Ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meski pun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yg berlalu
menjadi memori kau dan aku"
Pejam celik pejam celik dah hujung tahun kan. Memang banyak sangat memori yang ada masa kita sekolah ni kan. Kenangan dekat sekolah lah paling manis sekali kan. Cuba tanya orang yang dah berkerjaya tu, mesti diorang akan cakap yang kenangan dekat sekolah lah yang paling manis sekali. Erm, tak pe lah kita simpan lah beribu kenangan kita dalam memori kita.
     Bagi kami, memang sentiasa. Walaupun ada kawan yang kata sekolah ni bosan, tapi kekadang tu ada la jugak, tapi kalau ada seorang inspirasi yang boleh membangkitkan semangat kita untuk pergi ke sekolah itulah satu bonus bagi kita. Tapi biarlah seorang inspirasi yang baik jangan yang.............. 
: P
Tak pe lah, bersabarlah ye kawan-kawanku...
"Bersabarlah dengan ketetentuan-Nya
ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi"

ILMU:Penggunaan Ayat Suci Al-Quran Sebagai Nada Dering Adalah Haram



Majlis Mufti Ara...b Saudi telah sebulat suara mengeluarkan fatwa bahawa penggunaan ayat suci Al-Quran sebagai nada dering adalah haram. Ini kerana ayat Al-Quran tersebut menjadi tidak lengkap apabila kita menjawab telefon dan sudah semestinya maknanya juga berubah dan berbeza dari makna yang sebenar. Al-Quran adalah untuk hidayah dan bukan untuk nada dering.
Dinasihatkan agar:
Jangan berkata “MOSQUE”, sebaliknya katakanlah ‘MASJID’.
Kerana Organisasi Islam telah mendapati bahawa “MOSQUE” = “MOSQUITOES” (Nnyamuk).
Jangan menulis “MECCA”, tulislah dengan ejaan yang betul sebagai “MAKKAH”.
Kerana “MECCA” = “HOUSE OF WINE” (Rumah Wain).
 
wallahua'lam...

*fb




ILMU:Kecantikan


» Rupa CANTIK akhlak HODOH = HODOH (✖╭╮✖)
» Rupa HODOH akhlak CANTIK = CANTIK (✖‿✖)
» Rupa CANTIK akhlak CANTIK = TERBAIK (◕‿◕✿)
» Rupa HODOH akhlak HODOH = tak sedar diri punya makhluk ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
» Rupa HODOH tapi perasan cantik dan akhlak HODOH = mati lebih baik (◕‿-)!!
...
...
~♥> jOm jadi Rupa CANTIK akhlak CANTIK => itulah yg TERBAIK (✿ ♥‿♥)

*fb

Cerita:Mulianya...


seorang Lelaki Kristian Bertanya Kepada Seorang Lelaki Muslim..

Lelaki kristian : Kenapa wanita agama kamu menutup aurat ?

Lelaki muslim : Tersenyum sambil mengeluarkn 2 biji gula² di dlm koceknye, Lalu salah satu darinya dibukakan bungkusannya..kemudian dia melemparkan kedua gula² itu ke atas lantai..lalu bertanya kepada lelaki kristian "Antara kedua-duanya mana satu yg kamu akan pilih?
...
... ...
Lelaki kristian : Sudah tentulah yang masih dalam bungkusan

Lelaki muslim : Begitulah kami melihat dan menghormati kaum wanita agar mereka lebih terpelihara dan istimewa. :)
*FB

Friday, December 2, 2011

ombak rindu



Assalammualaikum,
lama dah tak update blog. Kalau ikutkan lagi 3 hari lagi kiteorang nak exam akaun ni. Tapi dah habis study bukalah jap youtube. Hee... :D Tiba-tiba lak dengar lagu ni. Tapi kan kalau hayati betul-betul lirik ni kan best, walaupun slow la jugak kan. Erm... dengar lagu tak semestinya dengar je kan, tengok la lirik sekali. Sebab lagu ni ditujukan dekat Dia untuk minta si dia terima diri kita seadanya... Apa-apa pun enjoy your life to listen this song! =_=







Wednesday, November 9, 2011

Kisah tauladan... : )

Assalammualaikum.. erm lame dh x coret dkt blog ni... busy sket la. ye la, nk SPM dh ... klu ikutkan dri tarikh tulis artikel ni agak2 lagi 4 hari je lagi... HAH! 4 HARI! ye, tinggl 4 hari je lagi.... : P Perasaan cuak semkin melanda dalam diri ni. Cewah jiwang la pulak... : )


Eh lupa pulak nk ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kepada seluruh umat Islam di seluruh dunia ini. Semoga hari raya korban ini dapat memberi pengajaran serta keinsafan dalam diri kita terutamnya bila bercakap pasal korban ni.

Bila hari raya korban ni, msti kita teringat cerita tentang Nabi Ibrahim dan Ismail kan. Dekat sini aku nk bawa satu cerita yang semstinya tentang mereka.

       Pada suatu hari Nabi Ibrahim bermimpi, dalam mimpinya itu Allah menyuruh Nabi Ibrahim menyembelih anaknya yang bernama Ismail. Selepas dari mendapat mimpi itu, Nabi Ibrahim pun memberitahu isterinya yang bernama Siti Hajar.

       Maka berbincanglah Nabi Ibrahim, Siti Hajar dan Ismail . Siti Hajar berkata, "Mungkin mimpimu itu hanya mainan tidur saja tetapi kalau mimpi itu merupakan wahyu, wajiblah dituruti." Apabila mendengar kata-kata ibunya, Ismail berkata kepada bapanya, "Ayahku, sekiranya ini merupakan wahyu dari Allah S.W.T., aku sedia merelakan diriku untuk disembelih."

       Setelah persetujuan dicapai, keesokan harinya Nabi Ibrahim pun membawa puteranya Ismail untuk disembelih. Perkara Nabi Ibrahim hendak menyembelih anaknya telah sampai kepada pengetahuan orang ramai. Hal ini membuat orang ramai takut sehingga ada yang mengatakan, "Nampaknya Nabi Ibrahim mungkin sudah gila hinggakan mahu menyembelih anaknya sendiri. Kalau kita biarkan perkara ini, nanti kitapun akan dibunuhnya. "

       Walau apapun tuduhan orang terhadapnya, namun Nabi Ibrahim tetap menjalankan tugas yang diperintahkan oleh Allah S.W.T terhadapnya. Setelah Nabi Ibrahim dan anaknya Ismail sampai pada tempat yang dituju, berkatalah anaknya, " Wahai ayahku, aku fikir cara yang baik untuk menyembelih adalah dengan cara aku disembelih dalam keadaan menelungkup tapi mata ayah hendaklah ditutup. Kemudian ayah hendaklah tahu arah pedang yang tajam dan ayah kenakan tepat kepada leherku ."

       Kemudian Nabi Ibrahim pun melaksanakan perintah yang Allah S.W.T perintahkan dalam mimpinya. Baginda pun mengucapkan kalimah atas nama Allah lalu memancungkan pedangnya pada leher anaknya itu. Maka  terperciklah darah mengenai badan Nabi Ibrahim . Sebagai seorang manusia biasa, Nabi Ibrahim pun menggeletar dan membuka penutup matanya.

       Tetapi alangkah terperanjatlah apabila melihat yang disembelihnya itu bukanlah anaknya melainkan seekor kibas. Dengan memuji kebesaran Allah S.W.T, kedua-duanya pun berpeluk-peluk sambil bersyukur kepada Tuhan kerana memberi kekuatan sehingga dapat melaksanakan amanat dari Allah S.W.T.

       Sepeninggalan Nabi Ibrahim, iaitu sejak Siti Hajar melepaskan anaknya untuk disembelih oleh baginda, dia sentiasa menangis. Fikirannya bertambah runsing disebabkan diganggu oleh syaitan laknat yang mengatakan kononnya Nabi Ibrahim telah gila dan sebagainya.

       Pada suatu hari, dari jauh Siti Hajar mendengar suara takbir memuhi-muji nama Allah, semakin lama semakin dekat dan akhirnya dapatlah Siti Hajar kenali bahawa suara itu adalah suara anaknya Ismail dan suaminya Nabi Ibrahim.

       Maka dengan segera dia pergi mendapatkan anak dan suaminya sambil bersyukur kepada Allah S.W.T. kerana telab memberi kekuatan kepadanya sehingga dia sanggup membenarkan anaknya untuk disembelih.

       Siti Hajar menangis bukanlah disebabkan marah kepada Nabi Ibrahim tetapi hanyalah menangis seorang ibu terhadap anaknya memandangkan dia adalah seorang wanita yang taat kepada Allah dan tidak mudah digoda oleh syaitan.

Peristiwa ini ada diterangkan dalan surah Ash-Shaffat ayat 101 hingga ayat 111









Thursday, November 3, 2011

Thursday, September 29, 2011

FrIeNdS... : D




                                            TWIN : remember this to all my friends... : )

Tiga Kata (3 Kata) - K.R.U -

Wo ai ni


I love you Aku cinta padamu


Tiga kata paling bermakna


Tapi jarangnya didengar








Naan unnai kathalikaraen


Saranghaeyo


Aishiteru


Tiga kata paling menyentuh


Tapi jarangnya disebut








Mungkinkah pernah kita


Dah terlalu selesa


Keintiman seolah


Semakin hambar








Dari gerak gaya


Hingga ke tutur kata


Tak menggambarkan cinta








Wo ai ni


I love you


Aku cinta padamu


Tiga kata paling bermakna


Tapi jarangnya didengar


Naan unnai kathalikaraen


Saranghaeyo


Aishiteru


Tiga kata paling menyentuh


Tapi jarangnya disebut








Katakan aku cinta..aku cinta kamu..


Katakan aku cinta..aku cinta kamu..








Walaupun kita saling


Sayang satu sama lain


Tapi mengapa rungsing meluahkan perasaan








Mungkin mereka tahu


Andainya hari esok


Kita tidak terpisah










TWIN: enjoy it... : )

Cute expression2... :D




Everyone loves A Good Song with Feeling

Get Outta My FACE!!!!

Sup, G?

OH! C-c-c-cold Wipes! Cold Wipes!

That’s right baby…..I still got it.

                                    Yeah…. I just farted

                                                                                                                              TWIN:  just for laugh... : D

NAK CUBA? ADE BERANI...?






                                                             TWIN : telur mate kerbau dalam sosej... nk try x??? hee...  : D


magic picture!... :D







TWIN: saje2 je... cuci mate... :D

Monday, July 11, 2011

SEMAK PLKN 2012

Semak status untuk Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) 2012 senarai nama boleh menyemak bermula hari ini. Calon-calon yang dilahirkan pada tahun 1994 boleh menyemak khidmat negara 2012 senarai nama di sini. Berikut adalah langkah-langkah bagaimana untuk menyemak senarai nama khidmat negara 2012.



Semak  PLKN 2012 status melalui SMS
Jenis: PLKN [SEMAK] [NO I/C] dan hantar ke 15888
Sebagai contoh: PLKN SEMAK 94011604XXXX dan hantar ke 15888

~PLKN Tahniah! 94011604XXXX POLAN BIN POLAN telah terpilih menyertai PLKN Siri X / 2012


Jika anda tidak disenarai pendek, anda akan menerima SMS yang sama seperti di bawah:
~Maaf! 94011604XXXX tidak dipilih untuk menyertai PLKN Siri X / 2012.


Terima Kasih.
Jika anda disenarai pendek, anda akan menerima SMS yang sama seperti di bawah:

TWIN: pergh!!! cuak nak tau dapat ke tak...
HAHA.. :D 

sukan tahunan 2011

erm... lagi sekali sekolah kiteorag buat sukan tahunan kali ke-29 dah. erm, mule dari tingkatan 1 sampai la tingkatan 5 nie akak still rumah sukan yang sama... rumah kuning(salman). Aku, sampai tingkatan 4 je rumah sukan biru(khalid) pastu tingaktan 5, rumah merah(omar) sebabnye kena rombak balik. kiteorang buat kat studium paroi seremban. meriah la juga. first ade perbarisan then olahraga pulak. perbarisan kteorang kali ni bertemakan islamic. Pejuang

- omar al-khatab
- salman al-farisi
- hamzah
- khalid al-walid

so, kena la seragamkan dengan tema. oh ye, tahun nie baru adakan pasukan sorak. best la jugak.. kelakar pon ada.. hee... :D
erm.. johan keseluruhan dimenangi oleh OMAR!!! hee.. :D rezeki kan. Nak buat cam ne. perbarisan pulak

juara : hamzah
naib juara : salman
ke-3 : omar
ke-4 : khalid
tapi bab sorak nye khalid yang bolot sebab ketua eh, the best leader bab2 cam nie.. haha.. :D
 banggo kau teha!! :P

tgk la nie... suasana sukan sekolah kiteorang. tapi gambar ni baru sikit. belum ambil kat orang lain lg..

Perbarisan:

OMAR TERUS MARA
OMAR SENTIASA JUARA!!!





GO SALMAN GO!!!




HAMZAH
MEMBURU JUARA!!!



KHALID!!!






 Pasukan sorak :
 
juara sorak!!!


  
TWIN : best ! :D

Saturday, July 9, 2011

Be careful !

JUST TO REMIND YOU TO BE MORE CAREFUL !!!
 



Answer the phone by LEFT ear    





Do not drink coffee TWICE a day




Do not take pills with COOL water



Do not have HUGE meals after 5pm




Reduce the amount of TEA you consume




Reduce the amount of OILY food you consume




Drink more WATER in the morning, less at night



Keep your distance from hand phone CHARGERS




Do not use headphones/earphone for LONG period of time




Best sleeping time is from 10pm at night to 6am in the morning




Do not lie down immediately after taking medicine before sleeping



When battery is down to the LAST grid/bar, do not answer the phone as the radiation is 1000 times






laporan yang sengal !

cube bace !

Friday, July 8, 2011

arrrrrggggggghhhhhhhh!!!!!!!!!

tengah busy layan internet... terbuka pulak link ni.........  MEMANG R!!!!!!!!!!!!

http://blog.movies.yahoo.com/blog/1685-final-harry-potter-film-the-first-reviews-are-in


http://movies.yahoo.com/movie/1810004624/video/25639231/20110616/150/25639231-1000-wmv-s.124960097-,25639231-300-flash-s.124960093-,25639231-700-flash-s.124960094-,25639231-1000-flash-s.124960095-,25639231-700-wmv-s.124960096-,25639232-2700-qtv-s.124960098-,25639232-10300-qtv-s.124960100-,25639232-6800-qtv-s.124960099-


TWIN : part I x beli lg... adush!!! : /

car name initial stands for…….. ?


TOYOTA : The One You Only Trust, Always

OPEL: Old People Enjoying Life
KIA: Kills In Accidents
PORSCHE: Proof Of Rich Spoiled Children Having Everything.

VOLVO: Very Odd Looking Vehicular Object.
HYUNDAI: Hope You Understand Nothing's Drivable And Inexpensive.
FORD: For Only Romantic Drivers

FIAT: Failure in Italian Automotive Technology.

LEXUS: Luxury EXports to United States .

BMW: Brings Me Women.

PROTON: Powerwindow Rosak Oooh Tidaaaakkkk Ohhhh Noooooo!
TWIN : gogocaiy0kmalaysia! :D