CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 17, 2011

macam-macam le...

Cerita pertama.

Marah isteri bakar rumah.

Si suami sedang sib0k membakar ............ tiba-tiba si isteri menyimbah air ke suaminya.

Pak Atan : " Ngape awak ni Kiah ? saya nak bakor ubat nyamuk je, yang kome ngajak mandi ni apahal ? "

Kiah terkejut lalu berkata dalam hati... " Alamak, ingatkan dia nak bakor rumah ni tadi... hee.. "

Cerita kedua.

My teksi.

Penumpang : " Ini jalan highway maa.. lu kasi speed la. Ini macam slow wa boleh tido ooiii. Apa takut, sini  talak jem. "

En.Teksi : " Saya punya teksi mana boleh bawak laju. Lainlah kalau awak ade RM300. "

Penumpang : " Apa lu mau bikin dengan itu wang ? Mau taruk turbo ka ? "

En.Teksi : " Mana ada, saya mau bayar speed trap laa.... hahaha... "

Penumpang : Errkkkk......

Cerita ketiga.

Tok oh tok

Atok : " Hahaha... bertuah sungguh aku, mengorat awek dapat hadiah. "

Cucu : " Buka le hadiah tu tok. Kita tengok ape barang die beri. "

Atok : " Hah tengok, die hadiahkan atok cermin. Maknenye setiap kali atok tengok cermin ni mesti teringatkan die. hee... "

Perasan betol atok aku ni, umur dah separuh abad. ermm.. sebenarnye die suruh atok aku ni cermin diri dulu sebelom mengorat die...(dalam hati)

Cerita keempat.

Sarip 'si pelakon'.

Usop : " Cepat balik hari ni Sarip. Selalunya dekat subuh baru nampak batang hidung kau ni. "

Sarip : " Hari ni aku nak berlatih berlakon. Aku akan memegang watak seorang pengawal keselamatan yang kuat tidur dalam sebuah filem seram. "

Usop : "  Aku ingat tak payah la kau bersusah payah berlatih melakonkan watak pengawal keselamatan yang kuat tidur. Tak mencabar langsung watak tu bagi kau! Kacang je... "

Sarip tertidur di atas sofa lantas air liur nya pun tertumpah dengan tidak disengajakan...

Usop : " Betul tak Sarip ? Laa.. dah tidur rupanye. Memang sesuai sangat kau pegang watak pengawal keselamatan yang kuat tidur tu Sarip oi... "

Cerita kelima.

Facebook.

John : "Kelebihan laman sosial macam facebook ialah kita boleh jejaki sahabat lama kita yang menghilangkan diri. "

Dee : " Termasuklah orang yang buat pinjaman, mudah dijejaki bile dah lama menghilankan diri. kan... kan... kan... "

John : (Halamak!) 

Sekian ...


No comments: