CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 20, 2012

Keputusan oh keputusan!


Assalammualaikum,

Me!




Korang pernah ada masalah ? Mustahil tak! 
Emm, dalam hidup kita ni kan manalah ada perkara yang kita tak patut buat keputusan. Semua benda yang kita kena buat semua kena ada keputusan. Lecehhhh betul laaaa! Kadang sesetengah orang tak mampu nak buat keputusan sendiri. Macam-macam jenis manusia ada. Ada yang terer buat keputusan sendiri, ada yang kena minta tolong orang lain dan ada juga yang mampu selesaikan masalah tanpa buat keputusan apa-apa. Macam mana tuu ? Haha! Ignore it! Nak buat keputusan ni bukannya senang, nak nak lagi keputusan yang betul-betul memaksa kita buat time tu juga. Ergh! Menyusahkan betul! Kadang-kadang diri kita ni tak mampu nak selesaikan sorang-sorang, so jalan yang terbaik adalah dengan minta pendapat orang lain yang betul-betul ikhlas nak tolong kita selesaikan masalah. Betul tak ? Itulah, kadang-kadang kita kena jadi orang yang sentiasa mendengar masalah orang lain, kadang-kadang kita pula yang bercerita tentang masalah kita. Itu pun kalau nak cerita la. Aku taknak! XD. Cara aku, aku lebih suka mendengar daripada bercerita. So, sesiapa  je lah yang nak bercerita tentang masalah ataupun apa-apa je. Cerita je lah. Aku sanggup mendengar! :) Insya-Allah, mana dapat aku tolong, aku tolong. Sebab aku ada ramai kawan yang sangat suka bercerita, aku suka dengar tapi jarang sangat aku jumpa kawan yang suka dengar cerita aku. Haha! Tak best pon cerita aku, takyah dengar. Abaikan! :D So, moral of my story is kita kenalah jadi orang yang betul-betul nak tolong orang lain. Betulkan niat kita dulu, tu yang penting! baru ikhlas tu nak datang. Then, ikhlaskan hati. Tak ikhlas buat apa, baik jangan tolong kalau macam tu!  Am I right ? Kita tak semestinya dengar je masalah seseorang tu but daripada masalah seseorang tu juga kita boleh belajar untuk memperbetulkan dan muhasabah diri kita yang banyak kekurangan ni supaya menjadi lebih baik dan senang untuk kita mengatur langkah yang seterusnya serta menjadikan hidup kita ni lebih sistemetik dan terus berjaya!!! Chaiyokk!!! :D

"You will be rewarded for being a good listener, but you should never ask!"


smile always... :D
adik

"Aku bukan si pencerita,
aku pendengar yang setia!" :)


No comments: