CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 10, 2012

Kesilapanku menjadi pengajaran

"Assalammualaikum,

vs 

Emm, hari demi hari aku rasa macam banyak sabagat perkara yang patut aku belajar. Bukan tentang pelajaran sahaja, tetapi makna kahidupan yang sebenar. Kadang-kadang manusia ni memang ada je salah nya. Tipu la tu tak salah. ;D Tapi kita sebagai manusia mestilah muhasabah diri ni hah yang belum cukup bekalan yang dibawa ke sana nanti. Sebenarnya, kadang-kadang hampir setiap hari aku takut menghadapi hari esok, esok dan esoknya. Bukan apa, sebagai manusia memang setiap kali ditimpa 'exam' daripada Allah kan. Tapi Alhamdulillah, setakat ni aku mampu untuk tempoh segala 'exam' yang datang asalkan kita sabar! Sabar mampu mengatasi segalanya coz sabar itu indah! Right ??? ;D Emm, hari ni aku dapat belajar lagi satu pengajaran hidup iaitu belajar daripada kesilapan. Memang kita anggap perkara ni simple but sesetengah perkara je yang mampu kita ingat kesilapan kita sampai tertusuk la dekat hati ni hah! ;)  Memang kalau kita buat salah, kita perlu belajar daripada kesalahan tu, tapi kadang-kadang tak semua tu. Betul tak ? Kadang-kadang ada perkara yang perlu kita luahkan kadang ada yang perlu kita simpan. Bukan nak seksakan diri sendiri. No! But selagi kita boleh simpan, kita simpan. K! :) Emm, anyway terima kasih sangat-sangat kepada insan-insan tersayang yang mampu dan terus menerus memberi aku semangat dan kekuatan tak kira la dalam apa-apa keadaan pon! Aku terharu dan bangga sangat-sangat dengan adanya you all dan hanya Allah je yang mampu membalas segalanya. Thanks a lot!"

dan Insya-Allah, ini yang aku akan buat setiap detik kehidupan aku! ;D 


smile always... :D
adik


No comments: